vineri, 18 septembrie 2009

O firma bucuresteana de... dulgherie incearca sa blocheze privatizarea combinatului Siderca

Aflata in pragul finalizarii, privatizarea combinatului siderurgic de la Calarasi cu firma italiana AFN Acciaerie Beltrame este pusa sub semnul intrebarii, ca urmare a interventiei unei firme bucurestene, care-si revendica drepturi insumand cateva zeci de milioane de dolari asupra bunurilor SC Siderca. Este vorba de SC Lemtrans International Prod Com SA Bucuresti, avand ca obiect de activitate "fabricarea de elemente de dulgherie si tamplarie pentru constructii" (?! - n.n.), care a preluat, prin concesionare, de la Geomin SA Bucuresti, o creanta de circa 10 milioane de dolari (contravaloarea unor transporturi de carbune cocsificabil efectuate prin 1996 - n.n.) ce urmeaza a fi recuperata de la SC Siderca Calarasi. In contul acestei creante, care, intre timp, a ajuns la cateva zeci de milioane de dolari, ca urmare a aplicarii majorarilor si penalizarilor, Lemtrans se opune constituirii societatii mixte Donasid, in care Siderca urmeaza sa detina 49 la suta din actiuni si Beltrame 51 la suta. Mai mult, "dulgherii" de la Lemtrans International Prod Com sustin ca au o oferta pentru privatizarea combinatului din Calarasi, cel putin la fel de buna ca si cea a companiei italiene Beltrame. De altfel, dupa o saptamana de cautari (telefoanele indicate de Camera de Comert fie nu mai exista, de mult, fie apartin unor case particulare, care habar nu au de Lemtrans - n.n.) am reusit sa vorbim cu patronul acestei societati, dl. Constantin S. Bercaru, care ne-a confirmat ca a apelat la justitie, pentru a recupera aceasta creanta si ca firma sa ofera pentru privatizarea SC Siderca "o solutie romaneasca, cu investitori importanti". Directorul general al SC Siderca, Gheorghe Scarlea, si juristul Tudorita Mitea ne-au declarat, la randul lor, ca interventia firmei Lemtrans este nelegala. "Potrivit art. 238 din Legea 31/1990, oricare creditor al societatii care fuzioneaza sau se divide, avand o creanta anterioara publicarii proiectului de fuziune sau divizare, poate face opozitie, in conditiile art. 62. Or, forma de participare a SC Siderca SA la infiintarea SC Donasid nu se incadreaza in prevederile art. 238, intrucat SC Siderca nu fuzioneaza si nici nu-si micsoreaza patrimoniul prin divizare, ci, in contul bunurilor aduse ca aport in natura, combinatul beneficiaza de actiuni la Donasid, capitalul social al societatii ramanand neschimbat", precizeaza reprezentantii SC Siderca. Secretarul de stat Gheorghe Musliu, de la APAPS, ne-a declarat ca incercarile firmei Lemtrans de a bloca privatizarea SC Siderca sunt netemeinice si nelegale, dar ca "aceste demersuri creeaza incurcaturi pentru toata lumea, partenerii italieni nefiind deloc incantati de un conflict in justitie, care, in Romania, poate dura cativa ani". In fine, cel mai mare creditor al SC Siderca, dupa bugetele statului, si anume Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, cu o creanta de circa 45 de milioane de dolari, considera ca demersurile firmei bucurestene sunt lipsite de sanse. "Infiintarea societatii comerciale mixte Donasid este benefica, pe de o parte, pentru toti creditorii combinatului, care vor incepe sa-si primeasca, esalonat, banii, iar pe de alta parte, pentru locuitorii orasului Calarasi, care isi vor redobandi locurile de munca", ne-a declarat presedintele AVAB, Ionel Blanculescu.